Toetsvragen indelen per exameneis

Methodeboeken worden gemaakt aan de hand van exameneisen. De meeste docenten delen hun toetsen in, op basis van de hoofdstukkenindeling van een methode. U kunt uw toetsvragen echter ook indelen per achterliggende exameneis! 
Door: Marijke Römer, geinspireerd door Ton van Eekeren

Toetsvragen per exameneis
Meestal worden toetsvragen ingedeeld op basis van hoofdstuk of paragraaf. Maar mocht u ooit overstappen op een nieuwe methode, dan zijn de vragen niet meer goed ingedeeld en moeilijk te filteren. Vult u in de trefwoorden (metadata) ook de exameneisen per vraag in, dan kunt u altijd gebruik blijven maken van deze vragen. Ook kunt u dan toetsen samenstellen op basis van een of meerdere exameneisen.

metadatatoevoegen.PNG
[ exameneisen (aan de rechterkant) als metadata toevoegen (aan de linkerkant) ]

Analyse na afloop
De cursist kan na de toets zien hoe goed hij of zij heeft gescoord per exameneis.
Ook is dit later voor u als docent in WTAnalyse te bekijken per cursist of per groep.

analysemetadata.PNG
[ na de toets hebben zowel de docent als de cursist toegang tot detailgegevens over de score ]

Meer informatie
Exameneisen voor het VO via [examenblad.nl]
Leren metadata toe te voegen: zie vanaf pagina 93 van ons Cursusboek WinToets 5.0.

Advertisements

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s