Lunchblog: elke week een item uit het boek Telt dit mee? met een praktisch voorbeeld in WinToets!

Deze week: Inspectiekader en feedback (hoofdstuk 5).
Door: Marijke Römer

In hoofdstuk 5 van het boek ‘Telt dit mee?’ worden heel overzichtelijk de indicatoren van het Toezichtskader VO getoond die de onderwijsinspectie gebruikt. Een deel van één van de indicatoren bij 7.4 is: “Feedback is meer gericht op de vooruitgang van leerlingen dan op correctie”.

>> Meer over het boek ‘Telt dit mee?

In WinToets en Quayn krijgt de leerling standaard het commentaar Goed of Fout, als de docent geen eigen commentaar heeft ingevoerd. Dit is niet gericht op de vooruitgang. Hiervoor zijn echter wel mogelijkheden:

  •         Geef een eigen tip en bied een herkansing aan.
  •         Geef eigen commentaar na het beantwoorden van een vraag.
  •         Geef eigen commentaar aan het einde van de toets, af te stemmen op de score.

tip
[ Een tip en een herkansing in WTAfname ]

commentaar na de vraag
[ Commentaar na het beantwoorden van een vraag ]

commentaar aan het einde van de toets
[Commentaar aan het einde van de toets instellingen bij de Projectinstellingen]

Meer info over het boek: [ klik hier ]
Bestellen in de webshop: [ klik hier ] 

Volgende week: Op maat toetsen (hoofdstuk 51)

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s